dilluns, 20 de novembre del 2017

Berlinas amb melmelades d'aranyons i d'albercocs

El Diumenge em van entrar unes ganes bestials de menjar berlines, vaig recordar que a l'estiu havia fet unes molt fàcils i que van quedar molt bé, així que com tenia tots els ingredentes vaig fer unes quantes, m'encanta aquest tipus de massa.
Les vaig omplir de melmelada que era el que tenia a la nevera, però farcides de crema estan per deixar per sempre l'operació biquini !!

Ingredients

-400 grams de farina fluixa
-250 ml de llet
-20 grams de levat fresc
-2 ous
-50 grams de mantega
-60 gr de sucre
-pell de llimona
-1 branca de canyella
-una mica de sal
-2 cullerades d'aigua de flor de taronger
-Oli de girasol o oli d'oliva suau per fregir
-melmelada d'albercocs
-melmedada d'aranyons



Posem la llet a bullir amb la pell de llimona i la canyella, deixem bullir un parell de minuts ho retirem del foc i deixem que es refredi.
Retirem la pell i la canyella.

En un bol posem la farina, el llevat, la llet, l'aigua de taronger, els ous i el sucre ho amassem, podem pastar a mà o amb la màquina, quan tenim tot ben barrejat afegirem la mantega a trossets i seguirem pastant, ens ha de quedar una massa llisa que no s'enganxa a les mans.

 Tapem la massa amb un drap i la deixem reposar fins a doblat el volum, unes dues hores.
Un cop pasat el temps repartim la massa en boles petites, jo les vaig fer petites.

Posem cada porció sobre d'un tros de paper especial per a forn i deixem que torni a reposar una hora, més o menys.

Posem l'oli a escalfar i quan estigui calent i sense treure el paper anem a fregir les massa, veureu que quan comença a fregir el paper es desenganxa.

Tenim cura !! per que es fregeixen molt ràpid i agafen color !!!

Quan les traiem de l'oli les deixem a sobre d'un paper absorbent i quan estiguin fredes els posem el farcit qu ens agradi, avui he posat melmelada.


Són molt fàcils de fer i queden super bé, és una mena de massa que encara que la fregim no queda gens oliosa.
No tenia sucre glas a casa , la massa no és gaire dolça, i tampoc li vaig posar molta permelada així que una mica de sucre glas per sobre també li quedava bé!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.