dilluns, 27 de març del 2017

Una coca anomenada Llueca..aquesta amb panses





Aquesta coca m'ha agradat molt, la recepta la vaig veure al blog Julia y sus recetas.
Va créixer i va créixer fins que ja no tenia la forma que jo li volia donar, però no importa, era molt esponjosa, la forma no va quedar malament del tot i ens la vam menjar tota !!! 

I per donar-li el meu toc personal li vaig posar unes panses de Corint que tenia, quedo deliciosa!!!

Ingredients.

-600 grams de farina de força
--100 ml de oli d'oliva suau
120 grams de sucre+ una mica per decorar la coca
-160 ml de llet
-20 grmas de llevat fresx
-100 ml de suc de taronja
-2 ous + 1 per pintar la coca
-1 polsim de sal
-ratlladura de pell de llimona i de taronja
-aigua de tarongina
-50 grams de panses de Corint


Primer escalfem una mica la llet i desfem el llevat.
Escalfem també, una mica el suc de taronja.
En el bol de l'amassadora posem la farina, la sal, les ratlladures de pell de taronja i llimona, la llet, el suc, l'oli, els ous batuts, en aquest punt li vaig afegir les panses i per últim un raig d'aigua de tarongina, m'encanta l'aroma que dóna a les coques ..
La amassem bé, uns 12-15 minuts, ho podem fer a mà però no queda igual i es fa, la veritat, molt pesat ..
Aquest tipus de pasta s'enganxa una mica a les mans, el truc per manipular-la és mullar-nos les mans una mica amb aigua.
Deixem la massa reposar tapada amb un drap fins que dobli el seu volum unes 3 hores.
Fem la forma, jo he intentat fer-la com a la recepta original, i em va quedar bé, però en créixer ja no es que forma tenia, la idea era fer un cercle i després una mena de nus, però bé, és igual ... podeu mirar l'original al blog de Júlia.
Tornem a deixar-la reposar fins que torni a doblar el seu volum.
Pintem amb ou batut i decorem amb sucre humit.
Introduïm al forn calent a 180 graus 25 minuts.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.