dilluns, 28 de novembre del 2016

Canelons de carn.Preparant el Nadal

El Nadal és l'època de l'any que més m'agrada, amb diferència, veig les llums en els carrers i em poso contenta, m'encanta guarnir l'arbre i muntar el pessebre, encara que des que tinc gats és una missió impossible, ho poso i ells s'ho carreguen, dia rere dia !!!

No m'agrada fer compres d'última hora i ho planifico tot amb molt de temps, i després, a partir del dia 15, a gaudir de les festes !! sense aclaparaments ni corredisses.

Així que avui m'he posat a fer canelons, he fet 80, normalment els mengem el dia de Reis per que aquest dia entre que arribarem de vacances, entre anar a les cases de les Àvies a recollir regals i de fer el tortell ja no em dóna molt temps de cuinar ...

Aquests són els clàssics els que he vist sempre fer a casa meva, no exactament iguals, però si amb les carns rostides, he vist receptes en què la gent els fa amb carn picada, també estan bons, però ami m'agrada rostir la carn.

Ingredients.

-Carn magra de porc
-Carn de vedella
- Pits de pollastre desossats
- cebes
- pastanagues
-sal
-pebre
-oli d'oliva
-vi ranci
-Llet
-Farina
-plaques per canelons
-Formatge per gratinar


Per a la beixamel.


-Llet
-farina
-mantega
-sal
-pebre
-nou moscada


Salpebrem totes les carns i les posem en una cassola amb oli,
Fregim a foc fort i quan estan daurades per tots els costats baixem el foc, posem el vi, les cebes i les pastanagues.
Deixarem que es vagi fent una hora més o menys,que ens quedin ben rostides.
Deixem refredar i piquem la carn amb les pastanagues i la ceba, tot ben picat.


En una paella posem una mica de mantega i passem la carn, afegim una mica de farina deixem que la farina canvii de color i es barregi molt be amb la carn, afegim llavors la llet, cuna mica de sal,pebre i nou moscada,anem donant voltes fins que que es desenganxi de les paella. 
Retirem i reservem.

Coem les plaques per canelons quan la tinguem les posem damunt d'un drap sec, i net.
 Anem posant la carn i enrotllem.

 Bé, ja tenim les canelons, ara farem la beixamel.

 És molt senzill .. posem una mica de mantega en un cassó, i afegim la farina, li donem unes voltes que canvii de color i anem afegint la llet, a poc a poc, si veieu que us queda grumollós cap problema hi ha un truc .. feu servir la batedora elèctrica, queda fantàstic!.

No podem deixar de batre perquè no se'ns enganxi, posem una mica de sal, de pebre i nou moscada, deixem que bulli una mica ens quedi una mica espessa.

En una safata col.loquem un fons de beixamel els canelons, a sobre la resta beixamel i ja el formatge per gratinar,(Jo en aquest punt els deixo refredar totament els cobreixo  amb paper film i els congelo, el dia que els hem de menjar els trec del congelador hores abans)...  gratinem al forn Llestos per servir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.