diumenge, 2 d’octubre del 2016

Passejant per un tram del Canal Du Midi, Resclosa de Gardouch

Una de les coses que tenim pendents de fer és llogar un dels vaixells que naveguen pel Canal du midi.
Aquest any vam estar passejant per un petit tram a la zona de la  resclosa de Gardouch (és, una càmera del Canal du Midi a la ciutat de Gardouch a Haute-Garonne. Construïda al voltant de 1670, és de 38,5 km de Tolosa), i esperant que passés un vaixell perquè obrissin les rescloses i veure com funcionaven, però no vam tenir sort.

Una altra de les opcions que hi ha per veure parts del Canal és anar en bicicleta ja que hi ha camins de quilòmetres i quilòmetres que transcorren al costat de l'aigua..
La zona està perfectament condicionada per a fer pícnic, amb bancs i taules, zones d'ombra, fonts i un lavabo públic net,
Evidentment, com a tota França al costat d'aquesta resclosa hi ha un pàrquing gratuït per poder aparcar la autocarava i poder dormir.
Nosaltres vam arribar des de Tolosa camí d'Andorra, passant per les poblacions de Ramonville, Saint Agne, Auzevlle Tolosane, Castanet Tolasan, Pompertuzat, Donneville, Montguscard, Villenouvelle, Villefranche de Lauragais fins a Gardouch.



Wikipedia

El canal es va construir per transportar persones i mercaderies, però avui dia s'utilitza per al turisme.
La navegació s'obra el tercer dissabte de març fins a la primera setmana de novembre. Fora d'aquest període es permet la navegació als particulars que facin una demanda prèvia. El període d'hivern s'anomena període d'atur i permet de fer els treballs de manteniment.

El Canal du Midi permet també de practicar altres esports, sobretot a les zones urbanes, com la carrera contínua, el cicloturisme, el roller o les passejades. 
Els trams de Tolosa a Avinhonet de Lauragués (50 km) i de Besiers a Portiranhas (12 km) són ideals per ala pràctica del ciclisme i el roller. Per altra banda, molts vaixells s'han convertit en allotjaments familiars, sales d'espectacles i exposicions o fins i tot restaurants.

Durant l'estació seca, el canal serveix de reserva per a l'agricultura. S'han instal·lat prop de 700 punts d'irrigació a tot el canal. Aquest és un dels papers fonamentals del canal i una de les úniques raons que han fet que l'estat l'hagi conservat després del final del trànsit de mercaderies. El canal pot regar fins a 40 mil hectàrees de terra agrícola.[69]


El canal du midi és un canal francès que uneix el riu Garona amb el mar Mediterrani. Juntament amb el Canal lateral de la Garona proveeix d'una via navegable interior des de l'Atlàntic fins a la Mediterrània. Es va començar a construir l'any 1667
Va ser allargat amb el Canal del Roine a Seta, i tot el conjunt en un principi tenia el nom de Canal reial del Llenguadoc. Els revolucionaris el 1789 li van canviar el nom per l'actual Midi, es considerat pels contemporanis com l'obra més important del segle XVII.
En sentit estricte el Canal del Midi designa la part que va de Tolosa al Mediterrani, de tot el conjunt del Canal dels dos mars, conjunt de vies navegables que permeten la unió del Mediterrani i l'Atlàntic: el canal, la Garona i el canal lateral de la Garona, construït a l'estuari de la Girondades de Bordeus.
Fou el comerç de blat que va motivar la construcció, entre 1666 i 1681, en el regnat de Lluís XIV, sota la supervisió de Pierre-Paul Riquet, cosa que el fa el canal més antic d'Europa en funcionament. Es tracta d'una obra complexa i enginyosa, per aconseguir l'aigua, Riquet, va canalitzar-la des de la Muntanya Negra fins al Seuil de Naurouze, el punt més elevat del recorregut i també el canvi de vessants del canal.
El 1996 fou classificat com a Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco











































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.