diumenge, 23 d’octubre del 2016

Pa de motlle

I avui encenc el meu forn per enfornar un pa de motlle.
Vaig veure la recepta al blog Pintando las nubes i vaig pensar que podia fer-ho a casa.

A la recepta original la farina és de força, jo ho he fet amb una farina que venen a LIDL.
Us animo a fer pa a casa, és molt creatiu, i el resultat us soprendrà per que és fàcil, i la casa s'omple de aquesta olor tan característic a pa acabat de fer.


Ingredients

-500 grams de farina 
- 150 ml de llet
- 150 ml d'aigua
- 20 grams de llevat fresc 
- 10 grams de sal
- Una cullerada petita de sucre blanc


Escalfem una mica la llet i dissolem el llevat.
Afegim 1/4 de la farina, és a dir 125 grams, ho barregem bé i deixem que reposi.

Per saber que esta bé aquesta barreja us ha de quedar una massa que no s'enganxi a les mans, així que podeu afegir una mica més de farina o d'aigua per aconseguir-ho.
Ho deixem reposar fins que dobli el seu volum, unes dues hores, més o menys.

Afegim llavors la resta de la llet i l'aigua temperades, la resta de la farina, sal i la culleradeta de sucre.
Amassem bé, a mà o amb la màquina.
Fem una bola i ho deixem fermentar de nou, unes 2 hores.
Veurem que la massa ha crescut molt.
Agafem el nostre motlle per a aquest tipus de pa, jo li he posat un paper especial per a forn i posem al la massa, veurem que es desinfla, però és igual, per que un cop ho tinguem en el motlle la tapem amb un drap net i tornem a deixar que reposi una hora, més o menys.

Passada aquesta hora ho introduïm al forn calent a 200 graus uns 20/25 minuts.

Com m'agrada fer pa !!!!!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.