dilluns, 12 de setembre del 2016

Canelons amb verdures y salsa de tomàquet

L'altre dia vaig comprar una caixa de canelons d'aquests que no s'han de bullir, que són cilíndrics, no se per que no els venen a totes les botigues.
 M'agraden mes els clàssics, els que es bullen,per fer els típics canelons de Nadal , però per fer-los de verdures aquests van molt millor.
Ens havien regalat uns quants quilos de tomàquets de l'hort d'un familiar així que aquests dies ens hem dedicat a menjar tomàquet fresc i tomàquet en salsa.
Com jo no menjo carn m'ha agradat poder menjar canelons que és plat que m'agrada molt,i encara que no portin carn, a casa també, tot i que a ells els vaig fer uns quants amb una mica de carn picada.


Ingredients.

-pasta de canelons, dels que no necessitem bullir
-ceba
-albergínia
-carbassa
-carbassó
-Xampinyons
-tomàquets madurs
-llet
-farina
-mantega
-nou moscada
-formatge ratllat




Posem aigua a bullir i escaldem els tomàquets.
Els pelem, els traiem les llavors i els trossegem, posem una paella amb una mica d'oli i els sofregim , que ens quedin ben fets, fins que se separa el tomàquet de l'oli, cal tenir paciència, triga força temps, però mentre fem les verdures.
 Pelem i tallem totes les verdures a trossets molt petits, o les piquem amb la picadora.
A la albergínia li posem sal i deixem que "suï" perquè no ens quedi amarga
En una paella gran amb una mica d'oli les anem sofregint, primer les que costen més de coure.
Podem anar preparant la beixamel, com sempre, posem mantega en un cassó quan quedi fosa afegim farina, la deixem que canviï de color i anem afegint llet, remenant sense parar, li afegim nou moscada i sal i no deixem de remenar, perquè no se'ns enganxi.
Alguna amiga m'ha comentat que li queden grumolls, NO PROBLEM! el meu truc el vaig copiar de la Mireia Carbó que deia que perquè no es facin grumolls podem batre una mica amb la batedora elèctrica, aquest truc no falla!
Un cop tenim totes les verdures fetes omplim els canelons amb elles, com us he dit jo a alguns els he posat carn picada de porc i vedella, una mica, que he passat per la paella amb algunes verdures que havia separat ,, la carn cal fer-la molt poc perquè no ens quedi seca.

Posem en una plata per forn una fina capa de beixamel ia sobre anem col·locant els canelons ja farcits, posem una capa de salsa de tomàquet ia sobre la resta de la beixamel, formatge ratllat i directes a gratinar al forn.
El millor d'aquesta recepta eren els tomàquets madurs que eren tan lletjos com deliciosos, per això ho vaig fer així, per notar tot el sabor,aquest si que eren directes d'hort a casa, i això és un luxe, sobretot pels que vivim en una ciutat i no tenim un hort "a mà".
Jo els vaig fer el dissabte a la tarda i els vam menjar el Diumenge, la veritat és que tenir el menjar preparat de diumenge em va de meravella, encara que cuinar m'encanta sempre vaig fatal de temps, així que aprofito les meves estones lliures per cuinar que és amb diferència el que més m'agrada.
No poso quantitats per que em sembla que no calia.
Espero que agafeu idees !!









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.