dimarts, 5 de gener del 2016

Tortell de Reis amb cabell d'angel










Amb aquest tortell li dono la jubilació definitiva al meu forn, no és que sigui vell, té 3 anys, però, tot i que no em va costar barat, m'ha sortit un xurro, les peces de la porta es van trencant, ja des el primer any i, tot i que funciona bé, no puc substituir les peces trencades i la porta no tanca bé.
Així que ja li he dit als meus Reis Mags que vull un forn, i crec que ve en camí per que he vist un paquet molt sospitós, i és que un trasto tan gran no ho poden portar a sobre dels seus camells, per molt màgics que siguin!

Per a mi avui és el dia més bonic de l'any, pels records que em porta, per veure la il·lusió dels nens, i els no tan nens.
A casa sempre hem mantingut la tradició de Els Reis, els regals són sorpresa, evidentment que la gent gran demanem el que volem però sempre hi ha regals inesperats però desitjats, sorpreses, i tot el dia 6 al matí.
A casa creiem en "la màgia" i la il·lusió, són dues coses que no hem de perdre mai, oi?


Ingredients

-430 grams de farina de força
-2 ous
-160 ml de llet
-25 grams de llevat fresc
-60 grams de mantega
-120 grams de sucre + 50 grams per decorar
-2 cullaradetes de aigua de tarongina (aigua de azahar)
-pell de taronja
-pell de llimona
-sal
-1 branca de canyella
-fruita confitada
-ametlles laminades
-cabell d'angel



Posem a bullir la llet amb les pells de taronja i llimona i la branca de canyella, deixem que bulli uns minuts i després ho retirem del foc i ho deixem reposar, jo ho vaig deixar moltes hores però podem deixar-ho minuts, almenys fins que queda temperat.
Colem la llet i li afegim l'aigua de tarongina, el sucre la sal i el llevat i batem tot bé.
A continuació anem incorporant la farina, i els ous batuts.
Per últim incorporem la mantega a temperatura ambient tallada a trossets
Tot això ho podem pastar a mà, com a mínim 10 minuts, però si teniu una amasadora de ganxo us ira molt millor, ja que al pastar bé ens quedarà un tortell més esponjós
Ens quedarà una massa molt suau i elàstica.
Fem una bola i ho deixem reposar tapat unes 2 hores.


Un cop ha passat el temps de repòs li donem forma al nostre tortell, estirem bé la massa posem el cabell d'àngel, tanquem  de tal manera que ens quedi el cabell dins de la massa, estirem bé  i unim les dues puntes.
Cal deixar un gran forat al centre, mireu les fotos, perquè la massa quan fermenta augmenta molt de volum.
Ho deixem reposar unes 2 hores més i ja per últim el pintem amb ou batut i li posem les fruites confitades i les ametlles per sobre.
Agafem sucre i ho mullem amb aigua, el repartim també per sobre del tortell.

(Si no tenim temps d'espera a que reposi podem fer-ho i ficar-ho a la nevera, després només hem de treure-ho, deixar-ho reposar un parell d'hores i ja estarà llest per coure)

Introduïm al forn calent a 190 graus uns 20 minuts.

El cabell d'angel el vaig comprar de llauna, res a veure amb el que es fa a casa però amb el que jo vaig fer al novembre amb la carabassa de la Fira de Sant Feliu no tenia suficient







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.