diumenge, 6 de desembre del 2015

Roscos de vi

Ja estem al Desembre, això ja comença a fer olor de Nadal !!
Ja estic entusiasmada, com m'agraden aquestes dates!
Entenc que hi ha gent a la que no els agraden els Nadals, sempre hi ha algú que ja no està entre nosaltres, o tenim éssers estimats lluny de casa, però encara així a mi m'agrada, m'agraden els llums als carrers, m'agrada que vingui gent a casa nostra a dinar amb nosaltres, decorar la casa, els regals, m'agrada tot!

Un dels dolços típics de Nadal són els roscos de vi.
Per descomptat els fets a casa no tenen res a veure amb els que comprem empaquetats.
La veritat és que aquest tipus de dolç mai m'havia entusiasmat, mai fins que els he fet jo mateixa, per que estan deliciosos.
Originalment es fan amb mantega de porc, però jo els he fet amb mantega.



Ingredients

-150 grams de farina rebosteria
-30 grams de sucre glas
-50 grams de mantega 
-60 ml. de vi dolç  moscatell, o porto,
-15 grams de llavors de sèsam
-1/2 culleradeta d'anís en gra
-Ratlladura de pell de llimona
-Sucre glacé 

Primer torrar la farina juntament amb el sèsam en una paella al foc durant uns 15 minuts. o el podem fer-ho al forn calent a 130 graus durant uns 20 minuts aprox ..
Ho deixem refredar completament.
Preparem els roscos
Tamisem la farina en un bol i hi afegim el sucre, la ratlladura de pell de llimona i l'anís.
Afegim la mantega, que ha d'estar a temperatura ambient, que ens quedi tot ben barrejat afegim el moscatell, ho barregem tot fins que ens queda una massa fàcil de modelar, la col·loquem entre dos papers vegetals i l'estirem donant-li el gruix d'un dit aproximadament.
Tallem la massa en forma de cercles jo he fet servir el tallador dels donuts, però podem fer-ho amb 2 gots de diferents mides.
Col·loquem els roscos sobre d'un paper especial per forn i els introduïm al forn calent a 180 graus uns 12 minuts, ja veurem que ens queden amb un color daurat
Quan estiguin temperats els empolvorem amb sucre glacé.

Que deliciosos queden sempre els dolços casolans !!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.