divendres, 11 de desembre del 2015

Rap amb patates i gambes


Encara que sempre vaig amb temps en les preparacions nadalenques però sempre tinc la sensació que no podré fer-ho tot, i això em crea un mal rotllo increïble.
És veritat que aquest any no tinc tantes vacances com altres anys, amb el rotllo de les obres del departament ens van obligar a agafar totes les vacances seguides, de tota manera he aconseguit "esgarrapar" 2 dies, que amb els tres de Nadal ja són 5, m'he de conformar ..
Per sort aquest any els meus "nens" m'ho han posat fàcil i no he hagut d'estar pensat molt, i el del tema de la llibreta oberta durant tot l'any m'ha funcionat bé.
Es tracta de tenir una llibreta on vaig apuntant coses interessants per regalar que vaig veient al llarg de l'any, o coses que ells comenten, necessito apuntar-les per que després no me'n recordo.
El mateix faig amb les receptes de Nadal, sobretot amb els entrants.
Faig llistes o imprimeixo receptes que van directament a una carpeta, això em facilita molt les coses.

Avui no poso quantitats, la recepta és molt senzilla, però molt deliciosa, de veritat.



Ingredients



-Rap
-Ceba 
- gra d'all
- Tomàquets
-Patatas
-Gambes
-All i oli
-Brou de peix o aigua




Per poder fer un brou de peix amb tot el sabor he tret els caps a les gambes, i he aprofitat el cap del rap que vaig comprar.
En una cassola amb oli calent posem les gambes i les daurem volta i volta, les traiem i reservem.
En aquest mateix oli fem un sofregit  ceba, alls i  tomàquets.
Afegim les pàtates  tallades i el brou..
Ho deixem coure fins que les patates son cuites, salem el peix i el posem amb les patates,afegim les gambes que havíem reservat,només ho hem de coure un parell de minuts, no mes, així ens quedarà perfecte, treiem del foc I posem l'allioli.
Sacsegem la cassola que ens quedi tot molt barrejat, ben lligat.

Aquest és un plat molt senzill, si utilitzem peix fresc i fem una caldet curt de peix ens quedarà sempre deliciós, i és super fàcil de fer.
L'altra vegada ho vaig fer amb cloïsses, aquesta vegada no tenia, però es pot fer amb musclos, amb gambes, amb cloïsses  en lloc de Rap lluç, i,això si, unes patates de qualitat, 

L'allioli ho podem fer casolà però a casa ens agrada molt el de la marca Chovi





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.