diumenge, 11 d’octubre del 2015

Cabell d'àngel




El passat cap de setmana vam fer una visita a la fira de la carbassa de Sant Feliu de Codines. No tenia ni idea que hi hagués una fira d'aquest tipus, però ara ja sé que hi ha tres a Catalunya que celebren cada cap de setmana a una població, una a Esponelà (Pla de l'estany), Sant Feliu de Codines (Vallès oriental) i Sant Joan de les Abadesses (Ripollès).
Aquesta era petita però em va agradar molt, mai havia vist tanta varietat de carabasses juntes, de fet ni sabia que existissin de tants colors, formes i mides. També, en la meva ignorància, pensava jo que totes es podien menjar, i no, moltes servien per fer botes per guardar líquids com el vi o aigua.
Jo vaig comprar una per fer cabell d'àngel i altres per decorar, veurem si s'assequen i queden tan boniques i originals com les que vaig veure, però ho dubto per que a Barcelona fa molta humitat.
Quan vaig netejar la carbassa per fer el cabell d'àngel vaig guardar les llavors per plantar-les en el meu hort urbà, ja tinc una carbassa plantada que em va portar Glòria de Menorca i de moment ha tret unes flors precioses.



Per fer el cabell d'angel he mirat moltes receptes a internet, ni no tenia ni idea de per quina començar, em vaig decidir per aquesta.
Ja havia buidat la carbassa quan vaig veure que en la recepta posava que es bullia amb pell ... bé jo la vaig posar a bullir sense pell, només l'interior, el que és l'escorça de la carbassa ara està en en congelador, té ulls, i una boca terrorífica per que la trauré per Halloween! (això es va acudir de sobte).


Ha estat una mica laboriós, bé molt, fer-ho per que cal netejar tot la polpa de les llavors, i té moltes! però jo estava decidida ha provar, i el resultat ha valgut la pena, això sí d'una carbassa mitjana només m'ha sortit 1 pot dels de melmelada, però esta bonissim, i penso posar una mica dins d'una pasta de full avui com a postres.


Ingredients

-1 Carbassa Cidra
-sucre (la mateixa quantitat que el pes de la carbassa un cop bullida i sense llavors)
-1 llimona


Tallem la carabassa en 6 o 8 trossos i la cobrim d'aigua, la posem a bullir, com ja us he comentat jo l'he posat a bullir sense pell.
Ha de bullir una hora i mitja.
Quan ha passat el temps de cocció la colem, que perdi tot el líquid, i quan aquesta freda li traiem totes les llavors, ja veureu que fa fils.
Pesem la carabassa i la posem en un cassó amb les mateixa quantitat de sucre i el suc d'una llimona.
Ho posem al foc i deixem que tot això bulli uns 15 minuts, Remenem de tant en tant
Veureu que va agafant un bonic color brillant daurat.
Ja tenim el nostre cabell d'àngel.

















El Aniol va comprar aquesta carbassa per que s'assembla a un POKEMON



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.