diumenge, 20 de setembre del 2015

Pastís de galetes



Aquesta recepta la vaig veure el en bloc Postre adicción
És un bloc que m'encanta, però les receptes són tan prefectas que mai m'atreveixo fer cap.
Elaboran unes galetes que són espectaculars.. com les decoren, els colors, les formes ..son impressionants! Us recomano que entreu i li feu un cop d'ull  aquest bloc ..
Al· lucinareu !!!


Jo un pastís de galeta no mes, que recordi, l'havia menjat un cop a casa d'un amic, en Joan.

Recordo que la meva, llavors, amiga Anna i jo vam al·lucinar per que era un senzill pastís de galetes amb mantega que crec portava com a pols de cacau, potser cola-cao, i no ens va agradar gens, pel senzill i per que aquesta família tenia un nivell econòmic important i van estar d'acord pensant que podien haver-nos ofert un pastís "bo" no un pastís que era clarament galetes i mantega, que desagraïdes erem!

A casa meva la meva mare no feia mai pastissos i  jo esperava els diumenges per poder menjar unes lioneses o un tortell que compraven els meus avis a la pastisseria que havia just a sota de casa meva.
Com no eren el que es diu generosos, ia casa érem set persones, tocava un tros petit per persona,o dues lioneses no gaire grans, així que sempre et quedaves amb les ganes de repetir, encara sort que de gran m'he pogut recuperar i menjar tots els dolços que m'han vingut de gust , .. i mes.
Per això esperavem els aniversaris per poder fer un extra i menjar algun pastís a casa d'alguna amiga, les ocasions eren comptades.

En aquesta recepta li donem mes sabor, mes ingredients i en realitat les galetes serveixen per compactar la crema de xocolata i la de vainilla, i ja per rematar el cobrim tot amb xocolata, amb aquestes quantitats queda un pastís super gran ...
Millor tallar-ho en porcions petites per que és intens així que surten moltíssimes racions.
No té cap dificultat, simplement fer una crema, i després anar muntant les diferents capes.
A la recepta original posa que hem de mullar les galetes en llet, jo ho he fet però potser és millor no fer-ho, per que amb la humitat de la crema i de la xocolata ja es queden toves.

Sense forn, amb ingredients molt senzills..un tros de pastís!


Ingredients

-3 Paquets de galetes Maria
-Llet (Si les volem mullar)

  Per a la Crema

--7 Rovells d'ou
-750 Ml llet
-100 Grams sucre
-45 grams de maizena
-1 Branca de vainilla

Per la xocolata

-100 Grams de la crema pastissera que hem elaborat
-130 Grams xocolata al 70%
-275 Ml de nata 35%

Per la cobertura

-150 Grams xocolata al 70%
-50 Ml de nata liquida



Fem primer la crema pastissera
Posem en un cassó a bullir, aproximadament, la meitat de la llet amb la vainilla i el sucre.
L'altra meitat de la llet la posem en un bol i desfem el ella la maizana i els rovells d'ou.
Quan la llet comenci a bullir la retirem del foc i li afegim, sense deixar de batre la barreja de llet, maizena i els rovells d'ou tornem a posar-lo al foc, sense deixar de batre, fins que espesseixi

Ho deixem refredar, separem, aproximadament, 100 grams per a la crema de xocolata.


Per fer la crema de xocolata el primer que fem és fondre la xocolata al bany Maria.
Muntem la nata fort.
Caunbdo la xocolata aquesta temperat, mes ben fred, però sense que ens quedi dur, ha d'estar en un punt líquid el incoporamnos a la nata muntada.
Afegim també la crema que havíem reservat.


Ja ho tenim tot a punt, ara toca muntar el pastís.
Posem en una safata un paper per forn.
Fem una base de galetes, si voleu les mulleu en llet una mica per cada costat, jo ho vaig fer, però crec, com us he comentat, que no cal.
A sobre de la base de galetes posem una capa de crema, fem una altra capa de galetes i posem una capa de crema de xocolata, una altra de galetes, així fins que s'acabin els ingredients, sempre acabant amb una base de galetes.
Ho deixem refredar.
Per a la cobertura posem a escalfar-res en un cassó quan comença a bullir retirem del foc, afegim la xocolata trossejada i barrejada fins que ens quedi totalment fos, deixem que quedi una mica temperat i el posem a sobre del pastís.
A punt!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.