dimecres, 16 de setembre del 2015

Kanelbullar




D'aquesta recepta he fet algunes versions i diferents intents que no sempre em quedaven com ami m'agrada.
Però com ara tinc la pastadora, que és senzilla però que va molt bé aquesta vegada si!!.ha quedat perfecte.
La canyella m'agrada, l'olor, el sabor, en les cremes o els melindros i combina perfectament amb moltes coses.
Aquesta recepta és del bloc Dulces postres Magdalena
Jo he elaborat les espirals de tal manera que al fermentar i créixer queden units, també es poden fer separats i queden individuals.i he canviat el glacejat, que porta moltissim sucre per una mica de xocolata 70%.
De veritat ... bonissim! repetiré

M'agrada molt treballar massa d'aquest tipus, deixar-la reposar, donar-li forma, tornar a deixar-la reposar i veure com el ferment fa la seva feina.
En realitat els ingredintes que necessitem per elaborar aquest són ben senzills.


Ingredients

-400 grams de farina
-70 grams de mantega
-60 grams de sucre
-150 ml de llet
--1 ou 
-1 sobre de llevat sec de forner
-una mica de sal
--cardamomo molt
-1 ou per pinzellar

Per al farcit

.
-70 grams de mantega
-50 grams de sucre moreno
-2 culleradetes de canyella en pols

Per a la Cobertura

-100 grams de sucre glas
-aigua
-nata 

Primer barregem el llevat que ens quedi dissolt en una mica de llet.
Afegim la mantega fosa.
Anem incorporant la resta d'ingredients, pastant a mà uns 15 minuts o amb la pastadora uns 10.
Ha de quedar una massa elasticA i suau, fàcil de treballar.
Deixem reposar aquesta massa com a mínim uns 30 minuts, jo la vaig deixar 1 hora.
Un cop passat aquest temps l'estirem bé i la estenem.
Fem una barreja amb la mantega tova, el sucre moreno i la canyella i ho estenem bé sobre de la massa.
Enrotllem la massa i després la tallem en porcions.
Ja tenim els nostres espirals.
Els col·loquem en una safata, amb paper especial per forn i els deixem reposar unes 2 hores.
Si volem fer-los individuals deixar-los ben separats perquè la massa creix molt.

Passat aquest temps els pinzellem amb ou batut i els posem al forn calent a 200 graus uns 10 minuts.


Mentre el tenim al forn podem preparar el glacejat.

Barregem el sucre glacé amb una mica, molt poca aigua i una mica, molt poca nata.
S'ha de posar quan surt del forn, quan estigui calent, o temperat

Jo he fos xocolata amb una mica de nata i ho he posat a sobre, però quan estava fred.
Esta deliciós de veritat a casa va desaparèixer com per art de màgia!


La recepta era el doble de les quantitats que jo he posat, però vaig pensar que 750 grams de farina era molt, m'agrada fer coses mes petites i diferents.














El Lego i el Luke compartint espai

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.