dijous, 20 d’agost del 2015

Pa de pessic amb préssec en almivar (improvisant)


El dia del meu aniversari em van regalar un e-book, encara que m'agraden molt més els llibres de paper per a mi són una mica incòmodes, ja que acostumo a llegir en el bus, o a l'hora de descans de la feina, i moltes vegades els llibres que llegeixo són "totxos", així que aquest format em permet portar-lo sempre a la meva bossa, per petita que sigui, encara que jo sempre porto bosses enormes!

Bé ara estic llegint el llibre: Come, reza, ama.. m'agrada molt, té frases, i reflexions genials, estic gaudint molt amb aquesta lectura.

Bé, avui quan he acabat de sopar (ha estat un dia molt intens, pintura..piscina) m'he "inventat" un pa de pessic, fa dies que no tinc res per acompanyar el cafè del matí, això hauria de ser pecat en aquesta casa, però em temo que seguirà sent així, per que s'ho estan menjant calent..no m'ho puc creure !!

Ha estat totalment improvisat, amb ingredients que tenia a casa, ha quedat un pa de pessic suau, tendre i la veritat...deliciós!!!


Ingredients.

-200 Ml de nata liquida
-4 ous
-150 Grams de farina
-150 Grams de sucre
-1 Sobre de llevat
-1 Llauna petita de préssec en almívar


Separem les clares dels rovells, i les batem a punt de neu, reservem.
Batem la nata que  quedi ferma, anem afegint  el sucre, els rovells i la farina amb el llevat tamisats.
Per últim afegim les clares amb cura que no se'ns baixin, així ens quedarà més esponjós.
Posem la barreja en un motlle per forn.
Hem de tenir el forn calent a 200 graus, mes o menys, un cop introduïm el pa de pessic per coure el baixem a 175 graus, el deixem uns 45 minuts.

És important no obrir el forn un cop acabada la cocció, és millor deixar el pa de pessic dins el forn apagat uns 10 minuts.


Com us he comentat aquest l'he fet amb ingredients que tenia a casa, però podem utilitzar altres ingredients, trossets de xocolata, o fruita confitada, si ens ha sobrat d'alguna coca, o posar-li una essència o ratlladura de pell de llimona o taronja


Espero que seguiu gaudint de l'estiu i de les vacances !!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.