dimarts, 25 d’agost del 2015

Croquetes de cigrons i verdures

I segueix fent molta calor a Barcelona! així que aprofitarem la darrera setmana de vacances i ens anirem a la platja ia la piscina.

Com que no he coincidit, aquestes vacances, amb el meu marit m'he dedicat a una de les meves tasques preferides a casa que és pintar, pintar les parets ...
És esgotador, fins i tot jo mateixa quan començo vaig dient: per que?
perquè has començat? 
Això si, quan ho tinc ja tot pintat i net obro els llums mil vegades per veure el bé que m'ha quedat.

Bé també hi ha temps per cuinar.

Avui una croquetes de "reciclatge" ja que un dels seus ingredients són cigrons que havien quedat el dia anterior amb unes quantes verdures i aromatitzades amb comí....delicioses!


Ingredients

-Cigrons cuits
-1 ceba tendre
-1 pebrot verd
-1 pastanaga
-pebrot vermell
-comí molt
-nou moscada molta
-sal
-pebre
-oli d'oliva
-Pa ratllat
-Farina
-ou
-Llet

Els cigrons són cuits a casa, així que els vaig posar en remull una nit i els vaig cuinar al dia següent, amb una mica de sal.
Perquè ens quedin bé cal posar el cigrons en remull amb sal i aigua calenta, després, quan ha passat el temps de remulll els rentem bé i el posem a bullir amb aigua freda i sal, unes 2 hores o una mica més.
Jo compro cigrons de la varietat Sauco per  la seva textura.
En una paella amb una mica d'oli i posem les verdures talladetes molt petites, o picades, les deixem que es facin bé, un cop les tenim afegirem els cigrons triturats, jo simplement els he aixafat amb una forquilla.
Donem unes voltes i tirem una bona cullerada de farina, o dos, segons la quantitat que fem, li donem unes voltes i anem  afegint llet, remenant, afegim nou moscada, sal, pebre i comí, ens ha de quedar una pasta suau, no tan espessa que es pugui tallar, però tampoc liquida, per que amb aquesta pasta haurem de fer les croquetes.
(Hi ha gent que elabora la beixamel a part i després la uneix al repte dels ingredients, però jo sempre ho faig així, com us ho explico en aquesta recepta i en altres de croquetes que ja he elaborat).
Un cop la massa, en donar-li voltes, queda separada de la paella és que ja la tenim a punt.
Retirem del foc i la posem en una font que reposi i es refredi.
Per elaborar les croquetes posem oli a escalfar en una paella o fregidora i agafem porcines de la nostra massa, li donem forma de croqueta o bola, les passem per farina, ou i per últim pel pa ratllat, les fregim en l'oli ben calent.
Quan estiguin dauradetes traiem de l'oli i les posem a sobre de paper absorbent.

Llestes


I ja sabeu..com deia Miquel Martí i Pol:

Se'ns esmolen les dentetes
Quan la mare fa croquetes.

Ben rosses i cruixi
dores,
No te'n menges, en devores.

En qualsevol ocasió,
Si hi ha croquetes, millor.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.