dilluns, 4 de maig del 2015

Bunyols de colors amb forat central..(Donuts) i un passeig per Peratallada


Sabreu que jo mai em rendeixo, i encara que el ser molt constant no és una de les meves virtuts, sobretot per falta de temps i excés d'inquietuds, però si tinc alguna cosa en ment o em proposo alguna cosa pot ser que no ho faci al moment, pot ser que algú pensi que m'he oblidat..Però no ...
Tot aquest rotllo ve per que fa ja mes d'un any vaig intentar fer Donuts, van quedar molt bons però "físicament" no com jo volia, i com aquest cap de setmana tenia tres meravellosos dies m'he posat de nou amb la recepta... tot i que es poden millorar, de moment, i només de moment (ja tinc altres receptes per provar!!) em vaig a donar un aprovat.
 Per cert avui visionant blogs he trobat el d'Alma Obregon, la coneixereu segur pels seus llibres, i els seus Cup cakes .... .Ella diu que no hem de dir Donuts, i és veritat, per que és una marca registrada  ... així que els podem dir bunyols..bunyols ?? ... són Donuts ... de tota la vida..pero ara no ens ficarem en un embolic legal..ara que ja ens els hem menjat ... els podem anomenar com a ..bunyols de colors amb forat central!


Ingredients.

-250 grams de farina de força

-30 grams de sucre
-sal
-1 ou
-2 cullerades petites de llevat sec de forner
-25 grams de mantega
-125 ml de llet 
-ratlladura de pell de llimona
-essència de vainilla
-Per a la cobertura podem utilitzar una barreja de suc de llimona i sucre glas, o xocolata


Si ho fem amb la batedora elèctrica, jo tinc una molt senzilla però que em va molt bé, en substitució de la Kitchen aid que sommio tenir algun dia !!, posem tots els ingredients en un bol, amb l'ou batut i la mantega a temperatura ambient tallada a trossets, ho barregem bé durant uns 10-12 minuts.
Un cop ho tinguem, ha de quedar una massa una mica enganxosa, ho deixem reposar unes 2 hores tapat.
Un cop passat aquest temps estirem bé la massa, que no ens quedi molt gruixuda per que encara ha de pujar una mica, mes el que puja quan els fregim.
Si tenim tallador de donuts els tallem i si no amb un got fent un cercle al mig amb un got més petit.
Un truc que he vist al bloc és posar individualment cada "donuts" en un tros de paper i posar-los directament en l'oli de fregir, es desenganxen sols i ens queden amb la forma que queremos..una idea genial.
Bé, doncs un cop els tinguem ja tallats els deixem reposar uns 30 minuts mes i ja estaran llestos per fregir en abundant oli calent, però que no surti fum per que aquesta massa es crema deseguida..cuidado !!!
Quan els traiem de l'oli els deixem damunt d'un paper absorbent i quan estan freds els posem la cobertura .... animar-vos a elaborar-los !! estan deliciosos !!!!

Del blog Dulces Bocados












Us deixo unes fotos de la meva visita a Peratallada, un preciós poble de Girona, tranquil, amb els seus carrers i les seves cases tan boniques, i amb l'Oreneta que vam veure fent niu a la porta d'un hotel, és preciosa!






















3 comentaris:

  1. Nada más bueno que darse un homenaje con unos donnuts caseros ;)
    Muchos saludos y feliz semana!!!

    ResponElimina
  2. Gracias por tu comentario Juana, me gusta muchisimo tu blog. Un abrazo desde Barcelona

    ResponElimina
  3. Unos buenos "buñuelos" sin duda.
    Peratallada lo conozco y es un pueblo encantador
    Peto

    ResponElimina

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.