divendres, 21 de novembre del 2014

Pastís de pinya



M'agraden molt els pastissos amb fruita, sobretot amb poma, però hi ha moltes fruites delicioses que combinen molt bé amb diferents masses, les peres,.. Les cireres..en aquesta ocasió vaig veure que al blog, Cuchillito y tenedor que Mary havia fet un pa de pessic de pinya i vaig pensar ... doncs vinga ... en farem un !!!!
No he copiat la recepta exacta perquè no tenia ni suc ni pinya natural. La pinya que i ja és natural però de llauna, no en almívar que ens quedaria massa dolç. Com les pinyes de llauna solen tenir un tall bastant gruixut les he tallat el dos làmines.

Als meus emprovadors "oficials" a part dels de casa, que són Patricia, Joan i Andreu els va agradar molt, gràcies a tots per tot el que em animeu !!


Ingredientes.


-200 Grams de sucre,
-5 ous
-1 Iogurt de coco
- 200 g.ramos de farina
-1 Sobre de llevat en pols
-150 Ml. d'oli d'oliva suau
-8 Rodanxes finites de pinya natural (en aquesta recepta de llauna)
 -Mermelada de préssec per pinzellar. o sucre glacé



Batem els rovells dels ous i el sucre fins que quedin ben esponjosos, si ho fem amb barilles elèctriques molt millor.
Anem tirant l'oli d'oliva en filet barrejant a velocitat baixa.
Batem amb la batut elèctric una rodanxa de pinya amb una mica del seu suc que ens quedi totalment líquid, ho anem afegint juntament amb el iogurt, per últim afegim la farina i el llevat tamisada, que ens quedin tots els ingredients ben barrejats.
Per últim, i amb suavitat incorporem les clares muntades a punt de neu.
Posem la massa en un motlle posem les rodanxes de pinya.


Introduint en el forn calent a 180 graus uns 45 minuts
 Per donar-li briillantor podem pinzellar amb melmelada d'albercoc.


Jo vaig fer 2 versions ... un amb melmelada i l'altra amb sucre glacé ....una rodona i l'altre rectangular. 










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.