dissabte, 22 de novembre del 2014

Galetes..estrelles...cors..



L'altre dia vaig comprar en una botiga del barri de Gràcia un pot de pasta de vainilla, normalment jo utilitzo les ampolletes monodosi de essencia, però tenia ganes de comprar un pot de pasta, de les de textura com la mel.
Bé.. vaig com boja posant-la en tot per que m'encanta ... fa tant bona olor que me la menjaria a cullerades, només que a "palo seco", no crec que tingui molt bon gust.
Per estrenar el pot que millor que unes galetes amb gust de vainilla, i altres amb cacau.
És tan fàcil fer galetes, i sempre, sempre queden bé, amb pocs ingredients, això si, han de ser de bona qualitat, farina de qualitat, ous de corral, i si disposem d'uns talladors amb formes o uns segells, que valen pocs diners  millor que millor.. i ja els tenim per sempre!
..i sobretot .. molt cariño.
La recepta del bloc ...Cuchillito y tenedor..


Ingredientes:

-125 grams de mantega
-75 grams de sucre glas
-225 grams de farina per bescuits
-1 ou
-Vainilla
-Cacao pur en pols


La mantega ha d'estar a temperatura ambient, tova, però no desfeta.
La batem amb les barilles i li anem afegint el sucre
(Quan no tinc sucre glas el que faig és batre sucre normal amb la batedora elèctrica, és un bon recurs), hi afegim l'ou, i la vainilla, sense deixar de batre, i anem afegint poc a poc la farina, fins que ens queda una massa llisa i no no s'enganxa a les mans.
Si volem fer les que porten cacau separem la massa ia una part li posem a cacau, la quantitat que ens agradi, jo li he posat com 2 cullerades soperes.
Deixem la massa reposar a la nevera embolicada en paper film, un parell d'hores, el temps suficient perquè la massa tingui ens quedi una mica dura.
Estenem la massa i tallem les galletas.Las posem damunt d'un paper especial per forn en una safata.
Posem al forn a 180 graus fins que ens quedin daurades.
Com que no es pot enfornar tota la massa d'una vegada, per molt gran que sigui el nostre forn, anem guardant la massa a la nevera, perquè si queda tova és difícil d'utilitzar els talladors.
Aquesta recepta és ideal perquè ens ajudin els nens ... s'ho passen super bé.

Crec que ja havia posat alguna recepta semblant o igual, però bé recordem la recepta de galletas..que m'encanta !! i us ensenyo el nou tallador de galetes que em vaig comprar l'altre dia, és amb forma d'estrella i té diverses mides.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.