dimecres, 2 de juliol del 2014

Cimitomba..i moltes gràcies a tots!




Abans de començar aquesta recepta vull donar les gràcies als que em seguiu des de diferents parts del món, encara que aquest és un bloc amb pocs seguidors afegits veig que cada dia algú s'ha donat una volteta des de diferents i llunyanes terres del món, i bé, gràcies també per als que esteu més a prop, una abraçada per a tots i MOLTES GRÀCIES


Aquesta recepta és del llibre  El Corpus de la cuina catalana, m'ho va regalar Alfons fa un temps i la veritat és que m'agrada molt per que les receptes estan molt ben explicades i més conté receptes clàssiques, les de sempre.
Aquesta recepta també l'havia vist a la tele, investigant una mica m'he adonat que hi ha moltes versions, així que jo he copiat exacta la del llibre ... bé exacta, exacta no ... li he afegit cloïsses, he de dir que gairebé no ens queda ni la cassola i que ens la vam menjar amb una bona barra de pa .. i és que la salsa estava per sucar ... repetirem segur.


Podem fer la  la recepta amb aigua, però com vaig comprar un rap amb el cap, una mica de peix per sopa, una fulla de llorer i poc més vaig fer un caldet curt.


Ingredients.

-1 Rap
-4 patates
-1 ceba
-3 tomàquets madurs
-2 dents d'all
-Oli d'oliva
-Sal
-allioli
-Caldo de peix o aigua
-cloïsses

Fem un sofregit amb l'oli la ceba, els alls i els tomàquets.
Afegim les patates mal tallades i el caldo o aigua.
Quan ja tenim les patates cuites afegim el peix salat,i les cloïsses o deixem 2 o 3 minuts o treiem del foc I posem l'allioli.
Sacsegem la cassola que ens quedi tot molt barrejat, ben lligat.
Podem fer variacions, per exemple: Enfarinar el peix, afegir pebre vermell, fer servir un altre  tipus de peix.
L'allioli ho podem fer casolà però a casa ens agrada molt el de la marca Chovi







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.