dilluns, 13 de gener del 2014

Tortel de full i crema,per Reis

Un dolç per a la nit, i el dia més màgic de l'any .. el típic tortell de Reis.
L'any passat vaig fer un de nata i un altre de crema, aquest any com ens hem anat de vacances a la neu uns dies no em va donar temps de comprar les fruites confitades ... ni el Massapà, fer la massa mare, amb el seu temps de fermentació i la segona massa així que buscant  en el meu llibre de cuina el corpus de la cuina catalana  vaig veure aquesta recepta, més fàcil ja no pot ser ... el Tortell va ser un èxit.

 
Ingredients.

-1 Làmina de pasta de full
-3 ous
-2 Cullerades de maizena
-4 Cullerades de sucre
-1 Branca de vainilla
-500 Ml de llet
-sucre glas per empolvorar


Estenem  la massa de pasta de full que ens quedi ben fina, en aquest cas vaig reservar unes tires fines per fer un decorat sobre.
Reservem.

Posem a bullir la llet, menys una mica, amb la vainilla i el sucre, en la quantitat que hem reservat posem la maizena i els rovells d'ou i ho barregem tot .
Quan la llet bulli la retirem del foc i li traiem la branca de vainilla, li anem afegint a poc a poc i sense deixar de batre la barreja de llet, ou i maizena, el tornem a acostar al foc fins que ens espesseixi.
Retirem.

Deixem refredar.
Posem la crema a sobre la pasta de full i l'enrrotllem al llarg i després ho unim amb forma de tortell, el segellem amb ou batut perquè no se'ns obri durant la cocció.
Amb les tires que havia reservat vaig fer com unes sanefes.
En aquest cas no vaig punxar la pasta de full perquè volia que pugés.
El pintem amb ou batut i ho posem al forn calent a 200 graus.
Abans de servir empolvorem amb sucre glas.
Amb les clares d'ou que no he utilitzat en aquesta recepta al dia següent vaig fer un pa de pessic esponjós.

 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.