dilluns, 13 de gener del 2014

Filet de porc amb mostassa

Que voleu que us digui? ami em fa pena que s'acabin les festes de Nadal, si, ja ho se .. molt xivarri, dinars familiars interminables, molta despesa ... però ami m'agraden.
M'agraden els llums als carrers, m'agrada comprar regals pensant en qui els ha de rebre, m'agrada que cagui el tio, i que vinguin els Reis a casa ... fer la compra per preparar receptes molt especials, parar taula de gala, convidar a la família i als amics i cuinar per a ells ... m'agrada!
Però ara hem de tornar a la normalitat, i la meva comença per anar a treballar de nou, després d'uns dies de vacances, i posar-me de nou He cuinar noves receptes, i posar en aquest bloc algunes de les que vaig cuinar aquest Nadal per als meus convidats, encara que algunes  ja estan al bloc.
Aquesta recepta me la va donar Anna, gràcies Anna, em comenta que la seva mare la fa.

Com la nit de Nadal ens vam reunir  10 persones per sopar i vaig fer molts entrants, la qual cosa em ocupava molt de temps, vaig pensar que era fàcil i que segur agradaria a tots, i que encara facilitava més el que es podia servir calent, tèbia o freda.
A la recepta poso les quantitats per a 1 filet, encara que jo vaig fer diversos perquè són petits.
L'acompanyem amb cebes petites que vaig fer al forn a part i després, en els últims minuts de cocció les vaig afegir a la carn.


 
Ingredients.
-1 Filet de porc Ibèric
-6 Tires de bacó fines
-Mostassa de Dijon (ideal la que venen que té boletes)
-Sal
-Pebre
-un mica de vi ranci, o conyac
-Oli d'oliva


Primer salem la carn, no gaire, a continuació us posem mostassa per sobre per tot el filet, la emboliquem amb les tires de bacó, la posem en una safata per forn amb una mica d'oli i una mica de vi ranci o conyac,
La introduïm al forn calent a 180 graus uns 40 minuts.
Les cebes les vaig pelar, això si que és una feinada, i les vaig posar al forn amb una mica de sal, pebre i oli, fins que van agafar color.
En els 5 últims minuts de cocció les vaig afegir a la safata de la carn.
Per tallar bé el filet ha d'estar a temperatura ambient, així que és millor treure'l del forn deixar refredar i servir amb les cebes i el seu suc calent.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.