dijous, 16 de maig del 2013

Macarons




Ahir estava eufòrica perquè a la primera m'ha sortit aquesta recepta que en principi pensava que seria molt, molt difícil i en realitat ha estat molt, molt fàcil.

L'he copiat d'un Bloc que segueixo. També he de confessar que els primers que vaig posar al forn no quedar "perfectes" em vaig adonar que potser havia posat poca temperatura, vaig posar la que proposaven al Blog, però he comprovat que cada forn cou diferent.
Com això era una recepta de prova no m'he complicat amb el farciment, en aquest cas ha estat una mica de xocolata blanca.
No se si cal dir que a  taula van durar .... res!

Ingredients.

-100 Grams d'ametlla mòlta
-200 Grams de sucre glas
-40 Grams de sucre glas
-100 Grams de clares d'ou (són 3 clares d'ou)
-un pessic de sal
-Colorant

Hem de tamisar l'ametlla amb els 200 grams de sucre glas, ens ha de quedar molt fi, si veiem que l'ametlla no està mòlta molt fina el millor és moldre una mica més, la veritat és que jo no ho h fet perquè la ametlla al moldre-la deixa anar olis i resulta complicat.

Muntem les clares a punt de neu, amb una mica de sal, quan ja estiguin gairebé a punt hi afegim els 40 grams de sucre glas i les acabem de batre.

Barregem l'ametlla i el sucre amb les clares amb moviments suaus.

Si els volem fer de colors hem de separar la massa i posar el colorant que ens agradi.

Posems un paper especial per al forn a sobre d'una safata i amb una màniga pastissera dibuixem cercles amb la massa, encara que ens sembli que hi ha poc no us preocupeu perquè al forn creixerà bastant.

Quan ja tenim tots els cercles preparats, us pot facilitar la feina dibuixar els cercles en el paper, així tots son iguals, els deixem reposar mínim una hora, poden ser dues.

Passat aquest temps els introduïm al forn calent a 150 graus 10-12 minuts.
A la recepta original posava 7-8 minuts a 130 graus, però no era ni la temperatura ni el temps suficient.
Si us voleu assegurar que el temps i la temperatura és exacta podeu posar 1 o 2 primer i així comprovar que esta bé, i sempre podeu rectificar.
Sabreu que no està bé la temperatura si pugen i després en el mateix forn baixen i queden arrugats.
Deixar-los refredar abans de retirar-los del paper, la merenga és una massa molt delicada i requereix el seu temps.
Es poden omplir de diferents cremes o xocolates, ja anire posant receptes en aquest bloc, perquè els vaig fer 1.000 vegades!!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.