diumenge, 31 de març del 2013

Pastís d'aniversari-Mona de Pascua


He de confessar que no m'agrada molt fer els pastissos amb glacejats de cap tipus, si, queden molt espectaculars, però és sucre refinat, aporta un munt de calories i en realitat només serveixen com decoració per que no li aporten res de sabor. M'agrada molt més decorar els pastissos amb un bany de xocolata ..

Però en aquest cas he fet una excepció per fer un pastís d'aniversari i Mona de Pasqua a la vegada, ja que l'aniversari de Aniol coincidia amb el dia de la mona.

Ja que estic de confessions us dire que el pa de pessic ha quedat molt bo de gust i de textura , ho vaig fer 2 dies abans, ,un pa de pessic bàsic, que perquè ens quedi perfecte cal respectar el temps de cocció i els ingredients, i una cosa molt, molt important, no obrir per res el forn al llarg de la cocció!   





  Ingredients.

-150 Grams de farina.
-150 Grams de sucre
-100 Grams de mantega
-4 ous
-1 Cullerada de llevat en pols

Primer barregem els ous amb el sucre, han de quedar molt, molt batuts.
Anem afegint, a continuació la farina i el llevat, i per últim la mantega fosa, en aquest pas és quan jo li he afegit una mica de xocolata que he fos junt amb la mantega al microones per donar-li color.

L' introduïm al forn calent, un altre dels trucs perquè ens quedi perfecte és tenir el forn calent a 200 graus, i quan introduïm el pa de pessic baixar a 170 graus, ho deixem coure 25 minuts.

Quan apaguem el forn és millor no treure el pa de pessic de seguida, deixem la porta oberta uns minuts amb el pa de pessic dins, així encara tindrem mes garantia que no se'ns baixarà i ens quedarà fantàstic.


En aquest cas per fer el pastís de dos pisos he fet dos bescuits, un, com veureu l'he retallat.

En Pis de dalt, per fer-ho original li he posat una mica de colorant vermell, l'he partit per la meitat i li he posat una mica de xocolata, i al pis de sota l'he partit per la meitat també i li he posat una mica , molt poca, melmelada de préssec.
La glaça la vaig comprar en una botiga del carrer gran que tenen de tota mena de estris per fer galetes, pastissos, motlles..etc, la veritat és que em va costar de treballar més del que pensava perquè s'obre i és un dura, sort que fa anys em van regalar un corró enorme que em va molt bé per estirar masses.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.