dilluns, 23 de juliol del 2012

Bacallà

Aquest any, com cada estiu, la meva sogra ha preparat un munt de tomàquet en conserva. Ho fan al poble, és perfecte per cuinar salses, fins i tot cru.
Ahir a casa vaig fer el plat estrella, Bacallà, i com tenia el tomàquet .. doncs amb tomàquet ...

Em el mes març ja vaig penjar la recepta de Sanfaina amb Bacallà, la recepta és gairebé  la mateixa, però aquí no li he posat ni albergínia, ni carbassó.


Ingredients.

-Bacallà dessalat
-1cebolla
-2 Grans d'all
-1 / 2 pebrot vermell
-1 Pebrot verd petit
-Sal
-oli d'oliva
-Farina

Si hem comprat el bacallà salat l'hem de posar en remull com a mínim 2 dies, canviant-li l'aigua unes tres vegades al dia, perquè quedi al punt de sal.
El passem per farina i ho fregim,el  col·loquem en una cassola.
El una paella fregim primer el all, els pebrots la ceba i quan la ceba va quedant transparent hi afegim el tomàquets. En aquest cas jo he posat el de la conserva casolana, queda fantàstic, però si no teniu és millor posar tomàquets naturals, molt millor que de llauna que deixen un sabor massa àcid.
Un cop tenim el tomàquet ben fregit, es nota perquè queda separat de l'oli, és el moment de posar-lo sobre del Bacallà. Movem una mica la cassola perquè els sucs del Bacallà i la salsa es barregin i ... Llest.
Aprofitant que vaig comprar molt bacallà he fet uns trossos gratinats amb all i oli, simplement he fregit el Bacallà, prèviament passat per farina, li posem una capa d'all i oli i al gratinador.







Aquest cop l'hem acompanyat amb un arròs amb espinacs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.